Chuyển đến nội dung
Thứ 7, ngày 10/05/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • City dwellers expect food tour for HCM City

City dwellers expect food tour for HCM City

Cập nhật: 11/05/2022

Recently, the ‘Food tour Hai Phong’ has become a keyword searched by many young people, especially those living and working in the Northern City of Hai Phong. Therefore, young people in Ho Chi Minh City are awaiting a similar food tour in HCMC.

Illustrative photo

The ‘Food tour Hai Phong’ is a culinary map made by the Hai Phong Department of Tourism, to introduce people and holiday-makers who travel to Hai Phong City to eat at reputable and quality restaurants. This map introduces almost all delicious restaurants, and attractive dishes for visitors, suitable for each individual's tastes. Besides, the map also guides visitors on how to move to restaurants and eateries that can be checked in.

Many people think that this map is really useful, sharing many places and experiences to help them have an interesting sightseeing tour.

After viewing information about the ‘Food tour Hai Phong’ map, 31-year-old Nguyen Minh Trung living in Ward 17 in HCMC’s Binh Thanh District said that although he has never set foot in Hai Phong City- the city of Red Phoenix Flower for the enjoyment of the city specialties in the map, he praised the utility and practicality of this map. Trung also expressed his expectation that the culinary quintessence of HCMC where he is living will also be synthesized and introduced in a similar and interesting project.

From his point of view, Ho Chi Minh City's cuisine is the intersection of many regional cultural streams at home and abroad. Furthermore, it is not simply a matter of eating and processing dishes, but also a habit, culture, and spirit of the people of the city.

The development and bustle of the southern largest city has attracted many people from all over the corners of the country, bringing with them special recipes of local dishes where they were born. They themselves have created unique cuisine from traditional dishes. Obviously, when holiday-makers decide to go to a place, they certainly study the food and drink which is also one of the factors that influence their decision. Therefore, Ho Chi Minh City urgently needs to promote food promotion, especially on social networks about dishes.

Currently, social networks have a lot of information about Ho Chi Minh City's cuisine, many young people also have channels, and review categories of restaurants, and good places. However, there is even much contradictory information. Therefore, it is necessary to have a complete, accurate, and comprehensive culinary database system of the southern metropolis like the ‘Food tour Hai Phong’.

The map will create convenience for visitors to easily look up and search for dishes and culinary brands. Young people can also do good for the city where they live by joining hands to promote food, if possible, instead of following useless social media trends. They simply share experiences is really useful for a campaign to promote food, quality destinations, and highly experiential tourism products.

By Ca Dao - Translated by Anh Quan

TITC
Từ khóa: food tour, Hai-Phong, HCM City, keyword, young people

Tin liên quan

“Đánh thức” tiềm năng du lịch phố cổ Hà Nội

Không gian phố cổ Hà Nội (quận Hoàn Kiếm) không chỉ lưu giữ các giá trị văn hóa, lịch sử của Thủ đô mà còn chứa đựng những tiềm năng về du lịch. Làm sao để khai thác du lịch xứng tầm, bên cạnh sự nỗ lực của doanh nghiệp

Hương ước của buôn du lịch cộng đồng Akŏ Dhông (Đắk Lắk)

Trong quá trình đô thị hóa, hương ước phát huy vai trò vừa góp phần giữ gìn bản sắc văn hóa truyền thống, vừa cân bằng nhịp sống của buôn du lịch cộng đồng Akŏ Dhông (phường Tân Lợi, thành phố Buôn Ma Thuột, tỉnh Đắk Lắk).

Du lịch “về nguồn” qua di tích thời kháng chiến chống Pháp

Nâng tầm thương hiệu du lịch Việt Nam từ dòng khách cao cấp

Bắc Kạn gìn giữ và lan tỏa bản sắc văn hóa dân tộc

Xem tiếp

Tin nổi bật

“Đánh thức” tiềm năng du lịch phố cổ Hà Nội

Du lịch “về nguồn” qua di tích thời kháng chiến chống Pháp

Bắc Kạn gìn giữ và lan tỏa bản sắc văn hóa dân tộc

Lộc An khởi điểm cho du lịch cộng đồng

Tuần lễ Biển và Hải đảo Việt Nam 2025: Công nghệ xanh để đại dương bền vững

Xem nhiều nhất

Enchanting journey to Binh Chau Beach
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Kiên Giang: Bảo tồn động vật hoang dã ở Vườn quốc gia U Minh Thượng
Bình Định: Bảo tồn đa dạng sinh học để phát triển bền vững
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
No posts found

Cơ quan chủ quản: CỤC DU LỊCH QUỐC GIA VIỆT NAM

Đơn vị thực hiện: TRUNG TÂM THÔNG TIN DU LỊCH

Địa chỉ: Số 33, ngõ 294/2 đường Kim Mã, quận Ba Đình, thành phố Hà Nội

Chịu trách nhiệm nội dung: Trung tâm Thông tin du lịch

Giấy phép số: 78/GP-TTĐT cấp ngày 29 tháng 5 năm 2020

Lượt truy cập:

79033482

DANH MỤC CHÍNH

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn
© TITC