Chuyển đến nội dung
Thứ 5, ngày 15/05/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Creativeness from waste

Creativeness from waste

Cập nhật: 11/02/2009

With their image of an opened Pepsi can lying amongst dried leaves, Nguyen Huy Trong and Do Nguyet Ha won the Vietnam Young Lions contest to book a ticket to the Young Lions Creativeness Contest in Cannes, France this June.

Within 24 hours, contestants had to make an advertising product on a computer with simple design software. The theme of the final round of the Vietnam Young Lions contest was not new or difficult: Raising awareness of the need to reduce waste.

Because the topic was old and fairly simple, it proved difficult to win.

“In a short period of time, we had to find the best solution. I and Trong played the role of examiners to give comments on our products,” said Nguyet Ha.

They had different ideas, but finally, they agreed to use the photo of an opened Pepsi can lying on dried leaves. However, it was the message on the ad that brought victory to Nguyet Ha and Trong.

“This is a Pepsi can. It can be an ashtray, a flower vase, a musical instrument, a small lantern, a tiny fish pond, or a small toy… It can even become a brand-new Coca Cola”.

This advertising product convinced the jury through its message: Nothing is waste if we know how to take advantage of it for different purposes.

Other contestants conveyed the idea that everything is waste and we need to diminish waste in different ways.

“Vietnamese youngsters are not inferior to international friends in creativeness,” Trong said.

Nguyet Ha studied graphic design in the US for five years and she has worked for two years in the advertising design industry. Trong graduated from the Foreign Trade University. They both love advertising and work for the Lowe Vietnam Company.

The firm’s creative manager, Bob Cohen, said: “I have no doubt about Ha and Trong’s talent. This is a great opportunity for them. The contest in France is very competitive but I think the prize is within their reach.”

Young Lions is part of the Cannes Advertising Festival. It will attract around 60 teams from different countries, aged 28 years and younger. This will be the first time a team from Vietnam will compete.

TITC
Từ khóa:

Tin liên quan

Cao Bằng: Bảo tồn làng nghề truyền thống gắn với phát triển sinh kế bền vững

Với mục tiêu bảo tồn di sản văn hóa và tạo sinh kế bền vững cho cộng đồng địa phương, Ban Quản lý Công viên địa chất (CVĐC) Non nước Cao Bằng đã và đang tích cực đồng hành, hỗ trợ người dân làng giấy bản Dìa Trên, xã Phúc

Du lịch Quảng Bình – Quảng Trị: Chân trời mới cho một điểm đến đa sắc

hi hai tỉnh Quảng Bình và Quảng Trị sáp nhập, liệu một trung tâm du lịch mới, với bản sắc mạnh mẽ và sản phẩm đa dạng có thể hình thành và phát triển bền vững? Các chuyên gia cho rằng, nếu được hoạch định và triển khai bài bản,

Cột cờ A Pa Chải – điểm nhấn du lịch ở Mường Nhé

Bàn giải pháp xây dựng thị trường carbon tại Việt Nam

Du lịch bằng tàu hỏa: Trải nghiệm “chậm mà chất”

Xem tiếp

Tin nổi bật

Tuần lễ Biển và Hải đảo Việt Nam năm 2025: Chung tay vì biển đảo quê hương

Ngày Quốc tế Đa dạng sinh học năm 2025: Sống hài hòa với thiên nhiên và phát triển bền vững

Ngày Đại dương Thế giới 2025: Việt Nam hành động vì biển xanh bền vững

Phát triển mô hình nuôi trồng thủy sản kết hợp du lịch sinh thái ở Cà Mau

Thúc đẩy hoạt động bảo vệ môi trường quốc gia

Xem nhiều nhất

Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Enchanting journey to Binh Chau Beach
Kiên Giang: Bảo tồn động vật hoang dã ở Vườn quốc gia U Minh Thượng
Bình Định: Bảo tồn đa dạng sinh học để phát triển bền vững
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
No posts found

Cơ quan chủ quản: CỤC DU LỊCH QUỐC GIA VIỆT NAM

Đơn vị thực hiện: TRUNG TÂM THÔNG TIN DU LỊCH

Địa chỉ: Số 33, ngõ 294/2 đường Kim Mã, quận Ba Đình, thành phố Hà Nội

Chịu trách nhiệm nội dung: Trung tâm Thông tin du lịch

Giấy phép số: 78/GP-TTĐT cấp ngày 29 tháng 5 năm 2020

Lượt truy cập:

79036171

DANH MỤC CHÍNH

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn
© TITC