Chuyển đến nội dung
Thứ 5, ngày 26/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Efforts made to promote local tourism brands

Efforts made to promote local tourism brands

Cập nhật: 07/07/2023

With unique cultural imprints and diversity in customs and practices, the cultural heritages of Vietnam always have a special attraction for domestic and international tourists.

Hoi An ancient town in Quang Nam Province.

Therefore, if they are preserved and promoted, the cultural heritages will help to honour the national brand, as well as contribute to positioning the tourism brand in each locality and region.

Vietnam’s Tourism Development Strategy by 2030, which was approved by the Prime Minister on January 22, 2020, affirmed the view of focusing on cultural tourism development and associating tourism development, with the preservation and promotion of heritage values and national cultural identity.

Some proposed key solutions are developing cultural tourism products in association with preserving and promoting the values of cultural, historical and traditional heritages of the nation; focusing on exploiting the diverse and distinctive culinary strengths of regions, to form unique and different tourism products with competitive advantages, contributing to building a prominent brand of Vietnam's tourism.

So far, Vietnam has had eight world cultural and natural heritages, 15 intangible cultural heritages, nine documentary heritages, three global geoparks and 11 biosphere reserves that were recognised by UNESCO. This is not only the advantage and pride of the community where the heritages are located, but also an important foundation in promoting the local culture and tourism brand.

The localities possessing world heritages have received great attention for repairing and restorations, as well as the organisation of many meaningful activities.

Most of Vietnam's cultural heritages have become attractive destinations after being recognised by UNESCO, attracting a large number of domestic and foreign visitors. In particular, many destinations have become typical identities of localities, such as Hoi An Ancient Town (Quang Nam Province), Ha Long Bay (Quang Ninh Province), Tran An Landscape Complex (Ninh Binh Province) and the Complex of Hue Monuments (Thua Thien Hue Province), etc.

However, the attention to the issue of positioning the local tourism brand through the promotion of the heritages’ values is not uniform in the localities. This needs to be improved because the local tourism brand not only helps to increase the visibility of each locality but also creates a competitive advantage to attract tourists and create livelihoods for people, thereby contributing to the sustainable development of the local economy.

Creating its distinct and unique imprint is an important factor in building and positioning a local brand. On the other hand, local images and brands are often created by the locality’s culture, destination and local product brands.

Therefore, in addition to the landscape factor, tourism products need to have a diverse combination with traditional customs and practices, based on respecting different indigenous cultural colours. At the same time, it is essential to focus on exploiting the unique culinary strengths of the regions. In addition, a specific plan and orientation for harmonious and balanced development are needed, so that intrinsic factors of the heritage should be respected towards the tourism development, in an in-depth and sustainable manner.

Minh Anh - Translated by NDO

TITC
Từ khóa: cultural heritages, cultural tourism development, tourism brand, tourists, Vietnam

Tin liên quan

Giá trị đặc biệt của nền văn hóa Óc Eo- Ba Thê

Ban Quản lý Di tích Văn hóa Óc Eo tỉnh An Giang đang triển khai các bước xây dựng hồ sơ đề cử Khu Di tích khảo cổ Óc Eo-Ba Thê trình Tổ chức Giáo dục, Khoa học và Văn hóa Liên hợp quốc (UNESCO) công nhận là Di sản

Bảo vệ cảnh quan và môi trường sống toàn cầu

Dự kiến, cuối tháng 6/2025, tại Hà Nội, hội thảo quốc tế tham vấn hồ sơ đề cử Khu dự trữ sinh quyển thế giới (DTSQTG) Phong Nha-Kẻ Bàng sẽ được tổ chức. Với vị trí địa lý chiến lược, hệ sinh thái phong phú và giá trị văn hóa

Khai mạc triển lãm ảnh “Những khung hình về biến đổi khí hậu”

Khơi nguồn sáng tạo vì một Việt Nam không ô nhiễm nhựa

Vietravel Đà Nẵng triển khai chương trình chung tay bảo vệ voọc chà vá chân nâu

Xem tiếp

Tin nổi bật

Quảng Nam: Bảo tồn di sản từ nền tảng đời sống cộng đồng

Tắm biển an toàn kiểu mới ở Sầm Sơn

Quảng Ninh: Di sản văn hoá và mục tiêu phát triển du lịch bền vững

Mở rộng không gian, thúc đẩy du lịch địa phương phát triển

Du lịch Huế cân bằng và khác biệt

Xem nhiều nhất

Enchanting journey to Binh Chau Beach
Say đắm Tây Giang
Hòn Bà Vũng Tàu - cùng khám phá điểm đến linh thiêng hoang sơ
Ngày Đại dương Thế giới 2025: Việt Nam hành động vì biển xanh bền vững
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC