Chuyển đến nội dung
Thứ 5, ngày 15/05/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Efforts made to promote local tourism brands

Efforts made to promote local tourism brands

Cập nhật: 07/07/2023

With unique cultural imprints and diversity in customs and practices, the cultural heritages of Vietnam always have a special attraction for domestic and international tourists.

Hoi An ancient town in Quang Nam Province.

Therefore, if they are preserved and promoted, the cultural heritages will help to honour the national brand, as well as contribute to positioning the tourism brand in each locality and region.

Vietnam’s Tourism Development Strategy by 2030, which was approved by the Prime Minister on January 22, 2020, affirmed the view of focusing on cultural tourism development and associating tourism development, with the preservation and promotion of heritage values and national cultural identity.

Some proposed key solutions are developing cultural tourism products in association with preserving and promoting the values of cultural, historical and traditional heritages of the nation; focusing on exploiting the diverse and distinctive culinary strengths of regions, to form unique and different tourism products with competitive advantages, contributing to building a prominent brand of Vietnam's tourism.

So far, Vietnam has had eight world cultural and natural heritages, 15 intangible cultural heritages, nine documentary heritages, three global geoparks and 11 biosphere reserves that were recognised by UNESCO. This is not only the advantage and pride of the community where the heritages are located, but also an important foundation in promoting the local culture and tourism brand.

The localities possessing world heritages have received great attention for repairing and restorations, as well as the organisation of many meaningful activities.

Most of Vietnam's cultural heritages have become attractive destinations after being recognised by UNESCO, attracting a large number of domestic and foreign visitors. In particular, many destinations have become typical identities of localities, such as Hoi An Ancient Town (Quang Nam Province), Ha Long Bay (Quang Ninh Province), Tran An Landscape Complex (Ninh Binh Province) and the Complex of Hue Monuments (Thua Thien Hue Province), etc.

However, the attention to the issue of positioning the local tourism brand through the promotion of the heritages’ values is not uniform in the localities. This needs to be improved because the local tourism brand not only helps to increase the visibility of each locality but also creates a competitive advantage to attract tourists and create livelihoods for people, thereby contributing to the sustainable development of the local economy.

Creating its distinct and unique imprint is an important factor in building and positioning a local brand. On the other hand, local images and brands are often created by the locality’s culture, destination and local product brands.

Therefore, in addition to the landscape factor, tourism products need to have a diverse combination with traditional customs and practices, based on respecting different indigenous cultural colours. At the same time, it is essential to focus on exploiting the unique culinary strengths of the regions. In addition, a specific plan and orientation for harmonious and balanced development are needed, so that intrinsic factors of the heritage should be respected towards the tourism development, in an in-depth and sustainable manner.

Minh Anh - Translated by NDO

TITC
Từ khóa: cultural heritages, cultural tourism development, tourism brand, tourists, Vietnam

Tin liên quan

Cao Bằng: Bảo tồn làng nghề truyền thống gắn với phát triển sinh kế bền vững

Với mục tiêu bảo tồn di sản văn hóa và tạo sinh kế bền vững cho cộng đồng địa phương, Ban Quản lý Công viên địa chất (CVĐC) Non nước Cao Bằng đã và đang tích cực đồng hành, hỗ trợ người dân làng giấy bản Dìa Trên, xã Phúc

Du lịch Quảng Bình – Quảng Trị: Chân trời mới cho một điểm đến đa sắc

hi hai tỉnh Quảng Bình và Quảng Trị sáp nhập, liệu một trung tâm du lịch mới, với bản sắc mạnh mẽ và sản phẩm đa dạng có thể hình thành và phát triển bền vững? Các chuyên gia cho rằng, nếu được hoạch định và triển khai bài bản,

Cột cờ A Pa Chải – điểm nhấn du lịch ở Mường Nhé

Bàn giải pháp xây dựng thị trường carbon tại Việt Nam

Du lịch bằng tàu hỏa: Trải nghiệm “chậm mà chất”

Xem tiếp

Tin nổi bật

Tuần lễ Biển và Hải đảo Việt Nam năm 2025: Chung tay vì biển đảo quê hương

Ngày Quốc tế Đa dạng sinh học năm 2025: Sống hài hòa với thiên nhiên và phát triển bền vững

Ngày Đại dương Thế giới 2025: Việt Nam hành động vì biển xanh bền vững

Phát triển mô hình nuôi trồng thủy sản kết hợp du lịch sinh thái ở Cà Mau

Thúc đẩy hoạt động bảo vệ môi trường quốc gia

Xem nhiều nhất

Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Enchanting journey to Binh Chau Beach
Kiên Giang: Bảo tồn động vật hoang dã ở Vườn quốc gia U Minh Thượng
Bình Định: Bảo tồn đa dạng sinh học để phát triển bền vững
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
No posts found

Cơ quan chủ quản: CỤC DU LỊCH QUỐC GIA VIỆT NAM

Đơn vị thực hiện: TRUNG TÂM THÔNG TIN DU LỊCH

Địa chỉ: Số 33, ngõ 294/2 đường Kim Mã, quận Ba Đình, thành phố Hà Nội

Chịu trách nhiệm nội dung: Trung tâm Thông tin du lịch

Giấy phép số: 78/GP-TTĐT cấp ngày 29 tháng 5 năm 2020

Lượt truy cập:

79036122

DANH MỤC CHÍNH

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn
© TITC