Chuyển đến nội dung
Thứ 4, ngày 04/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Vietnam on Two Wheels: Part 4 – Epic nature

Vietnam on Two Wheels: Part 4 – Epic nature

Cập nhật: 30/05/2013

Day seven was our shortest ride yet, a trifling 54 kilometers from Pho Chau to Huong Khe, all on the Ho Chi Minh Highway. It was another completely overcast, yet thankfully dry day. There was little traffic on the way, and we cruised past verdant rice paddies and distant mountains. The team absolutely crushed the day, with everybody arriving in quiet Huong Khe by 11am. It had almost seemed too easy.

Low clouds on the road to Dong Le

Vietnam on Two Wheels: Part 1 – Departure

Vietnam on Two Wheels: Part 2 - Into the countryside

Vietnam on Two Wheels: Part 3 - To the coast and back

This kicked off a lovely day of relaxation. We checked into the nicest hotel in town, had bo kho (which is called sot vang in the north) for lunch, and bought a few cases of Huda beer to enjoy by the lake. It was great to get a sense of what small-town life is like, where oxen pull carts full of bricks down the road and everyone is warm and welcoming. The one thing that was seriously out of place was a sleek, black Rolls-Royce being washed at a repair shop.

That evening a few of us went for dinner at a fried rice eatery, where bottles of rice wine were produced and things devolved a bit. Fortunately we had an even shorter ride the following day.

We departed an hour later than usual the next day under a light drizzle. We had 53km to cover on the way to Dong Le, a nondescript town at a junction on the Ho Chi Minh Highway. The scenery along the way was spectacular, and the low clouds added an almost mythical quality to things.

There was one fairly significant climb, though the ensuing descent was actually much worse. My brakes were terribly worn out, and on the wet road I was worried my bike would slip out from underneath me at any moment. The most unsettling moment came when I reached the bottom of the downhill – a train just happened to be traveling along the tracks that cut across the road, so I had to screech to a complete stop after bombing down at 40kph.

A few kilometers on I encountered a dangerous traffic jam: an entire middle school emptying into the road on their bicycles for lunch break. Few foreigners visit this part of the country, and their reaction was uproarious – I nearly crashed into several kids while trying to give high-fives. As I rolled through small hamlets on the way to Dong Le I heard people shouting ‘Nguoi tay! Nguoi tay!’ (Westerner!), calling their friends to the road to gawk at the strange people on bicycles with skinny tires.

After arriving in Dong Le we had a lot of time to kill, and we realized we weren’t far from Phong Nha-Ke Bang National Park, home to the world’s largest cave. The drivers of our two support vans agreed to take us there, so we piled in for the two hour drive. We passed stunning landscapes on the way, and eventually arrived at the park, which hasn’t been completely ruined by tourism just yet.

We boarded a couple of boats that took us down a gorgeous river lined with karts and into Phong Nha cave – this isn’t the biggest in the park, but it is still pretty amazing. To be honest though, I could’ve done without the multi-colored lighting that the park management has installed inside. After exploring for a couple of hours we returned to the vans and headed back to Dong Le along a pitch-black road. This was a great excursion after a couple of short riding days, and we were ready to take on whatever was next.

Michael Tatarski

TITC
Từ khóa:

Tin liên quan

Vị thế chiến lược của biển và hải đảo trong phát triển Du lịch Việt Nam

(TITC) – Biển và hải đảo không chỉ là món quà vô giá được thiên nhiên ban tặng mà còn là nguồn lực chiến lược trong phát triển Du lịch Việt Nam. Phát huy hiệu quả giá trị, vai trò của biển và hải đảo sẽ góp phần đưa Du

Bình Định tích cực khôi phục rừng ngập mặn – nền tảng cho phát triển bền vững ven biển

(TITC) – Rừng ngập mặn không chỉ là “lá chắn xanh” kiên cường bảo vệ vùng ven biển khỏi sóng gió, mà còn là một phần thiết yếu trong chiến lược ứng phó với biến đổi khí hậu, bảo vệ đa dạng sinh học và duy trì sinh kế lâu

Du lịch an toàn – nói không với ma túy

Bản sắc du lịch mới

Phát triển du lịch xanh ở Thanh Hóa

Xem tiếp

Tin nổi bật

Vị thế chiến lược của biển và hải đảo trong phát triển Du lịch Việt Nam

Bình Định tích cực khôi phục rừng ngập mặn – nền tảng cho phát triển bền vững ven biển

Du lịch an toàn – nói không với ma túy

Trảng cỏ Bù Lạch – “Lá phổi xanh” giữa đại ngàn Bình Phước

Bộ VHTTDL hưởng ứng Ngày Môi trường thế giới và Tháng hành động vì môi trường năm 2025

Xem nhiều nhất

Say đắm Tây Giang
Kiên Giang: Bảo tồn động vật hoang dã ở Vườn quốc gia U Minh Thượng
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Hòn Bà Vũng Tàu - cùng khám phá điểm đến linh thiêng hoang sơ
No posts found

Cơ quan chủ quản: CỤC DU LỊCH QUỐC GIA VIỆT NAM

Đơn vị thực hiện: TRUNG TÂM THÔNG TIN DU LỊCH

Địa chỉ: Số 33, ngõ 294/2 đường Kim Mã, quận Ba Đình, thành phố Hà Nội

Chịu trách nhiệm nội dung: Trung tâm Thông tin du lịch

Giấy phép số: 78/GP-TTĐT cấp ngày 29 tháng 5 năm 2020

Lượt truy cập:

79043723

DANH MỤC CHÍNH

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn
© TITC