Chuyển đến nội dung

Warning: Undefined array key 0 in /var/www/vhosts/moitruongdulich.vn/httpdocs/wp-content/themes/hello-elementor/functions.php on line 567
, ngày 11/05/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • Charming Viet Nam
  • /
  • Ha Noi – Ho Chi Minh City Train Journey

Ha Noi – Ho Chi Minh City Train Journey

Cập nhật: 03/03/2023

(TITC) - English Reporter Andrew Eames stated on the Independent that the best way to explore Vietnam is via train, specifically, the Reunification Express of Vietnam.

The Reunification Express of Vietnam has 6 different trains, moving schedulely between Ho Chi Minh City in the South and Ha Noi in the North. Seats ranging from sleeping cars, regular seats and soft seats, Andrew Eames scratched down the fact that the regular seat is as soft as the soft seat. The railway was built in 1881, running mainly along the coast, in a 1,072 mile journey connecting Ha Noi to Ho Chi Minh City.

The Reunification Express (Photo: VNR)

Sleeper cabin (Photo: VNR)

According to Andrew Eames, although it is a 34-hour train journey, the route passes by key destinations such as Nha Trang, Hoi An, Da Nang, Hue. Visitors can choose several train sets either by daylight or after dark, to suit their itinerary. It is easy to book the ticket online and receive a confirmation voucher via phone.

The train Andrew Eames took from Ho Chi Minh City was the train set SE2. The first impression was the station is a bit crowded, yet having clean and well organised carriages with properly air conditioned.

Ho Chi Minh City

Selecting the hard sleeper, Andrew Eames was provided a thin mattress, a pillow, a sheet and a blanket. In his personal cabin, there is a light to read, a socket to recharge phones. Later on, he discovered that the soft sleeper cabins are quite popular for couples. The whole journey, the British reporter had a chance to make friends with his cabin mates and learn some travel tips from them.

Dragon Bridge Da Nang

The train dropped Andrew Eames at 4.15 in the morning at Nha Trang, which is, according to him, not so into his fancy. However, he had laid by the pool, enjoying the sunrise and amazing view of beach. His next train from Nha Trang to Da Nang was also an overnight trip. After a 30 minute cab ride, he reached the centre of Hoi An. Nha Trang was fairly empty of visitors while Hoi An was full of visitors from Asia and Europe, walking along the yellow-hue coloured houses by day and full of lantern-lit by night, indicated Andrew Eames.

Nha Trang Beach

Hoi An Ancient Town

A three-hour ride by daylight train took Andrew Eames to Hue, the former imperial capital of Vietnam. During the journey, Eames witnessed the majestic scenery when the train crossed the pass. In Hue, Eames rented a bike and paid a visit to royal tombs. At the end of the day, he casually relaxed by the Huong River.

Hue imperial palace by night

The last destination of his journey was Ha Noi, the capital city of Vietnam. It took him 14 hours on the train to reach the city. By that time, Eames was well used to sleeping on the train. Not to his liking, the train to Ha Noi does not have a dining car for him to sit down and enjoy a sociable evening meal. However, with the cost less than £40, it was such a precious train journey for Andrew Eames.

Hoan Kiem Lake - Ha Noi

Tourism Information Technology Center

TITC
Từ khóa: Da-Nang, Ha-Noi, Hồ Chí Minh, Hoi-An, Nha Trang, Train, Reunification Express, Vietnam

Tin liên quan

“Đánh thức” tiềm năng du lịch phố cổ Hà Nội

Không gian phố cổ Hà Nội (quận Hoàn Kiếm) không chỉ lưu giữ các giá trị văn hóa, lịch sử của Thủ đô mà còn chứa đựng những tiềm năng về du lịch. Làm sao để khai thác du lịch xứng tầm, bên cạnh sự nỗ lực của doanh nghiệp

Hương ước của buôn du lịch cộng đồng Akŏ Dhông (Đắk Lắk)

Trong quá trình đô thị hóa, hương ước phát huy vai trò vừa góp phần giữ gìn bản sắc văn hóa truyền thống, vừa cân bằng nhịp sống của buôn du lịch cộng đồng Akŏ Dhông (phường Tân Lợi, thành phố Buôn Ma Thuột, tỉnh Đắk Lắk).

Du lịch “về nguồn” qua di tích thời kháng chiến chống Pháp

Nâng tầm thương hiệu du lịch Việt Nam từ dòng khách cao cấp

Bắc Kạn gìn giữ và lan tỏa bản sắc văn hóa dân tộc

Xem tiếp

Tin nổi bật

“Đánh thức” tiềm năng du lịch phố cổ Hà Nội

Du lịch “về nguồn” qua di tích thời kháng chiến chống Pháp

Bắc Kạn gìn giữ và lan tỏa bản sắc văn hóa dân tộc

Lộc An khởi điểm cho du lịch cộng đồng

Tuần lễ Biển và Hải đảo Việt Nam 2025: Công nghệ xanh để đại dương bền vững

Xem nhiều nhất

Enchanting journey to Binh Chau Beach
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Kiên Giang: Bảo tồn động vật hoang dã ở Vườn quốc gia U Minh Thượng
Bình Định: Bảo tồn đa dạng sinh học để phát triển bền vững
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
No posts found

Cơ quan chủ quản: CỤC DU LỊCH QUỐC GIA VIỆT NAM

Đơn vị thực hiện: TRUNG TÂM THÔNG TIN DU LỊCH

Địa chỉ: Số 33, ngõ 294/2 đường Kim Mã, quận Ba Đình, thành phố Hà Nội

Chịu trách nhiệm nội dung: Trung tâm Thông tin du lịch

Giấy phép số: 78/GP-TTĐT cấp ngày 29 tháng 5 năm 2020

Lượt truy cập:

79033601

DANH MỤC CHÍNH

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn
© TITC