Chuyển đến nội dung
Thứ 6, ngày 04/07/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Indian media hails Vietnam’s tourism development potential

Indian media hails Vietnam’s tourism development potential

Cập nhật: 04/05/2022

The Times of India has published an article titled ‘From a quiet nation to one of the world's best tourist destinations’, which hails the significant tourism development in Vietnam.

Vietnam's unspoiled destinations attract Western tourists (Photo: Roughguides/ Shutterstock)

The Indian media outlet gives major credit to celebrity chef and author Anthony Bourdain. The world was inspired by the travelling chef and became curious about the various tastes and sights on offer in the country.

According to the Times of India, Bourdain always felt a special connection with Vietnam and first showcased the country in his 2002's show A Cook’s Tour.

Little did the world know that the door opened by Bourdain would come as a blessing in disguise for Vietnam. Over the past two decades since the famous chef made his first trip, the tranquil seaside country would undergo vast amounts of development, bringing with it a stream of interested travelers curious to learn what Vietnam has to offer.

The website revealed that Bourdain’s love for Pho (noodles) contributed to making a positive impression of Vietnamese cuisine on foreign tourists.

Thanks to various food showcased on television, YouTube, and other social media platforms, Goi cuon (rice paper rolls), Pho, and Banh mi (Vietnamese sandwich) have become popular choices of food while eating out.

“One of Vietnam’s greatest attractions is the street food scene. Affordable, easily available, no dearth of variety, street food in Vietnam has a charm of its own. Experiencing a destination’s unique culture through its food must be a terrific thing to do,” says the article.

The paper notes that in early 2000s, local businesses got the idea that travelers from the West would come and explore the country. To make it more accessible and welcoming, places like Ho Chi Minh City and Hanoi started to open up backpacker-friendly options for this small group of international travelers.

Other small towns and cities began to follow suit and started to make their locations traveler-friendly. As a result, air access was made easier with the opening of airports in places like Da Nang and Nha Trang. These scenic sites were now made accessible to the world, and had beautiful locations and interesting food on offer to visitors.

The Time of India stressed that while western travelers sought adventure off-the-beaten track, Asian travelers noticed the changing trends.

“The curiosity to check out what attracted western travelers in the first place, gave birth to travelers from the Asian middle-class society with disposable income. With that came mass tourism,” the website notes.

It adds that places like Hue, famous for its history, Quang Binh province, famous for spelunking, Sa Pa with its iconic paddy fields, Nha Trang with an array of picturesque beaches, the Mekong Delta with its iconic waterways, and Phu Quoc with its underwater adventure, started to rise as popular destinations everybody wanted to experience.

“In a span of less than two decades, from an underdog destination to a tourism hotspot, Vietnam has come a long way in a relatively short period of time, and with a bang,” the Times of India concludes.

TITC
Từ khóa: best tourist destinations, India, Nha Trang, Phú Quốc, Quảng Bình, Sa Pa, The Times of India, Vietnam

Tin liên quan

Huế phát triển nhiều điểm du lịch giảm thiểu rác thải nhựa

TP. Huế xác định, giảm rác thải nhựa là nhiệm vụ quan trọng để phát triển du lịch xanh, bền vững tại các điểm du lịch trên địa bàn.

Du lịch nha khoa – Hướng đi mới trong phát triển sản phẩm du lịch Đồng Tháp

Đồng Tháp được biết đến với nhiều sản phẩm du lịch sinh thái, nghỉ dưỡng độc đáo, thu hút du khách trong và ngoài nước. Mô hình du lịch nha khoa vừa ra đời là sản phẩm được các phòng khám nha khoa trên địa bàn triển khai kết hợp

Hải Phòng: Đánh thức di sản giữa lòng phố cảng

Độc đáo kiến trúc nhà tre gần Vườn Quốc gia Cúc Phương

Kinh tế địa phương và tín chỉ carbon

Xem tiếp

Tin nổi bật

Du lịch nha khoa – Hướng đi mới trong phát triển sản phẩm du lịch Đồng Tháp

Hải Phòng: Đánh thức di sản giữa lòng phố cảng

Kinh tế địa phương và tín chỉ carbon

Cà Mau phát triển du lịch thích ứng biến đổi khí hậu

Quảng Nam: Bảo tồn di sản từ nền tảng đời sống cộng đồng

Xem nhiều nhất

Enchanting journey to Binh Chau Beach
Hòn Bà Vũng Tàu - cùng khám phá điểm đến linh thiêng hoang sơ
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Ngày Đại dương Thế giới 2025: Việt Nam hành động vì biển xanh bền vững
Tây Ninh: Ma Thiên Lãnh - Truyền thuyết và hiện thực
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC