Chuyển đến nội dung
Thứ 5, ngày 05/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Proposed investment capital for HCMC – Can Tho railway at US$9 billion

Proposed investment capital for HCMC – Can Tho railway at US$9 billion

Cập nhật: 09/01/2023

According to preliminary calculations, the Ho Chi Minh City - Can Tho railway line, with a total length of 174.42km, has a total investment of about US$9 billion, equivalent to VND213.95 trillion.

The map of the HCMC - Can Tho railway route. (Photo: SGGP)

The Railway Project Management Board has recently reported to the Ministry of Transport on the survey results and preparation of a pre-feasibility study report of the HCMC - Can Tho railway project. The results were given after the Railway Project Management Board worked with six provinces and cities where the project passes through, namely Binh Duong, HCMC, Long An, Tien Giang, Vinh Long, and Can Tho.

The research results show that the investment in the HCMC - Can Tho railway is necessary to meet future transportation needs, ensure the harmonious and sustainable development of transportation and restructure urban areas and population distribution on the HCMC - Can Tho corridor.

According to preliminary calculations, the HCMC - Can Tho railway line, starting from An Binh Station (Binh Duong) to Can Tho Station (Can Tho), passing through six provinces and cities, with a total length of 174.42 kilometers, is expected to have a total investment of US$9 billion, equivalent to VND213.95 trillion.

The HCMC - Can Tho railway line will be built under double track standards, with a track gauge of 1,435 millimeters, electrified to operate both passenger and freight trains. There are 15 stations and 11 maintenance and repair stations on the route.

By design, the maximum speed for train operation is 190km/h. Passenger trains are operated at below 190km/h, and freight trains are below 120km/h.

Regarding the investment method, the consulting unit proposes the HCMC - Can Tho railway project be invested in the public-private partnership (PPP) form. In which, the State pays for site clearance, and PPP investors mobilize capital for infrastructure construction and testing and hand it over to the State in the form of build-transfer-lease contracts. PPP investors invest in infrastructure and lease it to the operator for 30 years.

The Railway Project Management Board said that the total investment proposed in the pre-feasibility study report of the project is merely an initial estimate. Investment cost depends on the technology that is agreed upon, so it will have to be adjusted and updated during further research in the next stage.

By Minh Anh – Translated by Bao Nghi

TITC
Từ khóa: Cần Thơ, HCMC, project, Railway

Tin liên quan

Tây Ninh: Trồng rừng giữ nước mùa mưa để hưởng ứng Ngày Môi trường Thế giới

Hưởng ứng Ngày Môi trường Thế giới 2025 (5/6), Dự án Ngân hàng cây (TreeBank) đã phối hợp cùng Sở Nông Nghiệp và Môi trường tỉnh Tây Ninh, Ban quản lý Khu du lịch quốc gia Núi Bà Đen, Ban quản lý Khu rừng phòng hộ Dầu Tiếng, UBND xã

Nhà thờ gỗ Kon Tum – Kiệt tác kiến trúc giữa đại ngàn Tây Nguyên

(TITC) – Tọa lạc tại số 13 đường Nguyễn Huệ, thành phố Kon Tum, nhà thờ chánh tòa Kon Tum là điểm đến không thể bỏ qua với du khách khi ghé thăm vùng đất Tây Nguyên. Đây là một trong những công trình kiến trúc bằng gỗ đặc sắc,

Lạc bước tới “cổng nhà trời”

Đáp lời kêu cứu của đại dương

Thúc đẩy kinh tế tuần hoàn trong lĩnh vực bảo vệ môi trường

Xem tiếp

Tin nổi bật

Nhà thờ gỗ Kon Tum – Kiệt tác kiến trúc giữa đại ngàn Tây Nguyên

Đáp lời kêu cứu của đại dương

Quảng Ninh: Hưởng ứng Ngày Môi trường Thế giới và Tháng hành động vì môi trường năm 2025 – Chung tay hành động vì môi trường xanh

Vị thế chiến lược của biển và hải đảo trong phát triển Du lịch Việt Nam

Bình Định tích cực khôi phục rừng ngập mặn – nền tảng cho phát triển bền vững ven biển

Xem nhiều nhất

Say đắm Tây Giang
Kiên Giang: Bảo tồn động vật hoang dã ở Vườn quốc gia U Minh Thượng
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Hòn Bà Vũng Tàu - cùng khám phá điểm đến linh thiêng hoang sơ
No posts found

Cơ quan chủ quản: CỤC DU LỊCH QUỐC GIA VIỆT NAM

Đơn vị thực hiện: TRUNG TÂM THÔNG TIN DU LỊCH

Địa chỉ: Số 33, ngõ 294/2 đường Kim Mã, quận Ba Đình, thành phố Hà Nội

Chịu trách nhiệm nội dung: Trung tâm Thông tin du lịch

Giấy phép số: 78/GP-TTĐT cấp ngày 29 tháng 5 năm 2020

Lượt truy cập:

79043891

DANH MỤC CHÍNH

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn
© TITC