Chuyển đến nội dung
Thứ 4, ngày 25/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Proposed investment capital for HCMC – Can Tho railway at US$9 billion

Proposed investment capital for HCMC – Can Tho railway at US$9 billion

Cập nhật: 09/01/2023

According to preliminary calculations, the Ho Chi Minh City - Can Tho railway line, with a total length of 174.42km, has a total investment of about US$9 billion, equivalent to VND213.95 trillion.

The map of the HCMC - Can Tho railway route. (Photo: SGGP)

The Railway Project Management Board has recently reported to the Ministry of Transport on the survey results and preparation of a pre-feasibility study report of the HCMC - Can Tho railway project. The results were given after the Railway Project Management Board worked with six provinces and cities where the project passes through, namely Binh Duong, HCMC, Long An, Tien Giang, Vinh Long, and Can Tho.

The research results show that the investment in the HCMC - Can Tho railway is necessary to meet future transportation needs, ensure the harmonious and sustainable development of transportation and restructure urban areas and population distribution on the HCMC - Can Tho corridor.

According to preliminary calculations, the HCMC - Can Tho railway line, starting from An Binh Station (Binh Duong) to Can Tho Station (Can Tho), passing through six provinces and cities, with a total length of 174.42 kilometers, is expected to have a total investment of US$9 billion, equivalent to VND213.95 trillion.

The HCMC - Can Tho railway line will be built under double track standards, with a track gauge of 1,435 millimeters, electrified to operate both passenger and freight trains. There are 15 stations and 11 maintenance and repair stations on the route.

By design, the maximum speed for train operation is 190km/h. Passenger trains are operated at below 190km/h, and freight trains are below 120km/h.

Regarding the investment method, the consulting unit proposes the HCMC - Can Tho railway project be invested in the public-private partnership (PPP) form. In which, the State pays for site clearance, and PPP investors mobilize capital for infrastructure construction and testing and hand it over to the State in the form of build-transfer-lease contracts. PPP investors invest in infrastructure and lease it to the operator for 30 years.

The Railway Project Management Board said that the total investment proposed in the pre-feasibility study report of the project is merely an initial estimate. Investment cost depends on the technology that is agreed upon, so it will have to be adjusted and updated during further research in the next stage.

By Minh Anh – Translated by Bao Nghi

TITC
Từ khóa: Cần Thơ, HCMC, project, Railway

Tin liên quan

Phát huy tiềm năng du lịch sinh thái làng nghề Bát Tràng

Những năm gần đây, làng nghề Bát Tràng (Bát Tràng, Gia Lâm, Hà Nội) đang nỗ lực kiến tạo thành một điểm đến của du lịch bền vững, mang đến nhiều hoạt động trải nghiệm phong phú và thụ hưởng giá trị của công nghệ du lịch thông minh cho

Quảng Nam: Bảo tồn di sản từ nền tảng đời sống cộng đồng

Mới đây, UBND tỉnh Quảng Nam có văn bản đề nghị Bộ Văn hóa, Thể thao và Du lịch thẩm định, trình Thủ tướng Chính phủ phê duyệt đề án Bảo tồn và phát huy giá trị di sản văn hóa thế giới đô thị cổ Hội An đến năm

Tạo sức hút cho các sản phẩm du lịch địa phương

Tắm biển an toàn kiểu mới ở Sầm Sơn

Hòa Bình: tạo môi trường du lịch lành mạnh, thu hút khách

Xem tiếp

Tin nổi bật

Quảng Nam: Bảo tồn di sản từ nền tảng đời sống cộng đồng

Tắm biển an toàn kiểu mới ở Sầm Sơn

Quảng Ninh: Di sản văn hoá và mục tiêu phát triển du lịch bền vững

Mở rộng không gian, thúc đẩy du lịch địa phương phát triển

Du lịch Huế cân bằng và khác biệt

Xem nhiều nhất

Enchanting journey to Binh Chau Beach
Say đắm Tây Giang
Hòn Bà Vũng Tàu - cùng khám phá điểm đến linh thiêng hoang sơ
Ngày Đại dương Thế giới 2025: Việt Nam hành động vì biển xanh bền vững
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC