Chuyển đến nội dung

Warning: Undefined array key 0 in /var/www/vhosts/moitruongdulich.vn/httpdocs/wp-content/themes/hello-elementor/functions.php on line 567
, ngày 08/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • Culture - Heritage
  • /
  • Requirement to increase attractiveness of cultural industry products

Requirement to increase attractiveness of cultural industry products

Cập nhật: 07/01/2022

The development of cultural industry has brought high expectations for a fast and sustainable development direction for many countries, including Vietnam.

A performance of Bong Sen Music and Dance Troupe

However, cultural industry products from abroad have been somewhat overwhelming the domestic cultural market. This fact posed a requirement to increase attractiveness of cultural industry’s products in Vietnam, creating products with high added value and competitive advantages.

In many countries, cultural industry has become a spearhead economic sector, making significant contributions to their GDP as well as the formation and promotion of their image. In Asia, the Republic of Kore (RoK) has been successful in developing cultural industry with the Hallyu wave (the global popularity and increase of RoK culture) that has contributed to the country’s economy. Similarly, the annual revenue of Japanese cultural industry accounted about 7 percent of the economy's total revenue and attracted 5 percent of national workforce. In Europe, cultural industry contributed around 3 percent of GDP per year and created jobs for about six million people.

Vietnam’s cultural industry has been making efforts to narrow the competition gap with other cultural industries in the world. Disseminating and implementing the Vietnam Cultural Strategy until 2030, Minister of Culture, Sports and Tourism Nguyen Van Hung emphasised that the development of cultural industries aims to promote the soft strength of Vietnamese culture, striving towards a 7 percent contribution to GDP by 2030.

With approximately 100 million people, Vietnam is a potential market for cultural industry. However, many products of Vietnam are not unique and has not high applicability, so they have not created attractiveness for Vietnamese people. This has also partly explained why although the revenue from movies, tourism and fashion industries has improved, the domestic cultural market continues to be dominated by imported products. Meanwhile, in recent years, people's incomes have been constantly increasing, so their demand for cultural enjoyment has become more diversified. This is not only an opportunity but also a challenge that requires an increase of attractiveness and diversification of domestic cultural industry’s products to satisfy the needs of cultural enjoyment and consumption of people from all strata. Thereby, domestic consumption by ‘Make in Vietnam’ innovative industrial products will be stimulated.

To do this, the relevant agencies should properly assess the potential of the cultural industry and consider it as a key sector to make a breakthrough in guidelines, policies and legal corridor as well as clearly define the roles and responsibilities of functional sectors in their implementation. In addition, it is crucial to have a mechanism for financial investment, capital attraction, and the formation of an environment for cultural creativity while making creativity into a core element in creating cultural industry products with high applicability and competitiveness. The investment in the development of scientific and technological infrastructure should be boosted towards creating a connection between tradition and modernity in cultural industry. In particular, managers should focus on the strategy of training human resources and promoting personal imprints in the products.

Minh AnhTranslated by NDO

TITC
Từ khóa: attractiveness, competitive advantages., cultural industry products, high added value, sustainable development

Tin liên quan

Bảo tồn đa dạng sinh học biển là nhiệm vụ cấp thiết

Ngày 5/6, tại Hà Nội đã diễn ra Hội thảo “Bảo tồn đa dạng sinh học biển”. Đây là hoạt động hưởng ứng Ngày Môi trường thế giới, do Viện Địa lý nhân văn và phát triển bền vững thuộc Viện Hàn lâm Khoa học xã hội Việt Nam phối

Ninh Bình: Ra quân làm sạch biển, nêu cao khẩu hiệu “Đại dương kỳ diệu – Giữ gìn nguồn sống của nhân loại”

Sáng 06/6, tại Cồn Nổi, UBND huyện Kim Sơn, tỉnh Ninh Bình phối hợp với Sở Nông nghiệp và Môi trường, các ngành, đơn vị có liên quan tổ chức phát động chương trình ra quân làm sạch biển, hưởng ứng Ngày Môi trường thế giới, Tuần lễ Biển, Hải

Khánh Hòa: Huyện đoàn Cam Lâm hưởng ứng Tuần lễ Biển và Hải đảo Việt Nam năm 2025

Bạc Liêu: Mít tinh hưởng ứng Ngày môi trường thế giới 5/6

Sôi nổi chương trình hưởng ứng ngày Môi trường thế giới

Xem tiếp

Tin nổi bật

Bảo tồn đa dạng sinh học biển là nhiệm vụ cấp thiết

Bến Tre trồng cây xanh hưởng ứng Ngày Môi trường thế giới

Cục Du lịch Quốc gia Việt Nam triển khai Tháng hành động phòng, chống ma túy năm 2025

Quảng Nam: Sôi nổi chương trình mít tinh bảo vệ môi trường, biển đảo

Đà Nẵng thực hiện 45 chương trình hưởng ứng Tháng hành động vì môi trường, Tuần lễ Biển và Hải đảo Việt Nam

Xem nhiều nhất

Say đắm Tây Giang
Kiên Giang: Bảo tồn động vật hoang dã ở Vườn quốc gia U Minh Thượng
Hòn Bà Vũng Tàu - cùng khám phá điểm đến linh thiêng hoang sơ
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
No posts found

Cơ quan chủ quản: CỤC DU LỊCH QUỐC GIA VIỆT NAM

Đơn vị thực hiện: TRUNG TÂM THÔNG TIN DU LỊCH

Địa chỉ: Số 33, ngõ 294/2 đường Kim Mã, quận Ba Đình, thành phố Hà Nội

Chịu trách nhiệm nội dung: Trung tâm Thông tin du lịch

Giấy phép số: 78/GP-TTĐT cấp ngày 29 tháng 5 năm 2020

Lượt truy cập:

79044885

DANH MỤC CHÍNH

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn
© TITC