Chuyển đến nội dung
Thứ 6, ngày 27/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Strengthening connectivity and promoting Indian tourist market

Strengthening connectivity and promoting Indian tourist market

Cập nhật: 09/08/2022

(TITC) - On 4th August 2022, in Ha Noi, on the occasion of the Indian business and press delegation to Vietnam to survey tourism products and services for Indian tourists, Mr. Ha Van Sieu, Vice Chairman of Vietnam National Administration of Tourism (VNAT) had a meeting with the delegation.

VNAT’s Vice Chairman Ha Van Sieu having a meeting with the Indian delegation (Photo: TITC)

Welcoming the delegation to Vietnam, VNAT’s Vice Chairman Ha Van Sieu wishes the delegation will have a wonderful and exciting survey trip to Vietnam.

Sharing a number of information about Vietnam tourism, VNAT’s Vice Chairman Ha Van Sieu stated, Vietnam is a beautiful country with 54 ethnic groups having rich and diverse traditional cultural identities. In 2019, Vietnam tourism reached a high result with 18 million international arrivals, including 160,000 indian visitor arrivals. According to VNAT’s Vice Chairman Ha Van Sieu, this was quite a modest number compared to the potential of the Indian market. Therefore, in the upcoming time, he hopes that both countries Vietnam and India will actively implement cooperation activities, promoting the number of exchange visitors between Vietnam and India, along with the advantage of good traditional friendship. “The success of the implementation will depend on the role of tourism businesses. The Vietnamese Government always has policies and solutions to support tourism businesses to bring tourists to Vietnam”, emphasised VNAT’s Vice Chairman Ha Van Sieu.

Overview of the meeting (Photo: TITC)

Indian tourists love the landscape, nature and people of Vietnam. Many tourism products such as wellness and weddings fit the tastes of Indian tourists; On the other hand, Vietnamese tourists always want to experience the cultural and spiritual tourism products of India. Besides, the operation of direct flights between the two countries creates a great opportunity for tourists to travel. As a result, the potential to increase the number of exchange visitors between the two sides is huge, said VNAT’s Vice Chairman Ha Van Sieu.

Feeling thankful for the warm welcome of VNAT, Mr. Basheer Abdul Rahim, Director of One Above Destination Management Services, survey team leader said, the 8-day survey in Vietnam (from 2nd to 9th August) in Cat Ba (Hai Phong), Ha Long (Quang Ninh), Ha Noi, Da Nang, Hoi An (Quang Nam) and Ho Chi Minh City. It will be a great basis for Indian tourism businesses to make decisions on choosing and promoting Vietnamese destinations and products to Indian tourists.

VNAT’s Vice Chairman Ha Van Sieu taking souvenir photo with the Indian delegation (Photo: TITC)

At the beginning of the survey, the charming ecological nature, tourism infrastructure and warm, friendly and hospitable feelings of Vietnamese people have left an enormous impression on the delegation. These are huge advantages of Vietnam tourism to attract Indian visitors in particular and international visitors in general. Indian tourism businesses always want to have many opportunities to cooperate with Vietnamese tourism businesses to share experiences and promote the number of visitors to exchange between the two countries, emphasised Mr. Basheer Abdul Rahim.

Tourism Information Technology Center

TITC
Từ khóa:  VNAT’s Vice Chairman, fam trip, Hà Văn Siêu, India, tourism cooperation, VNAT

Tin liên quan

Cà Mau phát triển du lịch thích ứng biến đổi khí hậu

Cùng với nhiều địa phương trong khu vực, Cà Mau hiện đang gánh chịu những tác động nặng nề của biến đổi khí hậu (BÐKH) như: nước biển dâng, xâm nhập mặn, khô hạn, bão lũ, ngập úng kéo dài, sạt lở đất… Không chỉ ngành nông – lâm –

Khởi sắc du lịch Hà Tĩnh

Theo số liệu thống kê, sáu tháng đầu năm 2025, tỉnh Hà Tĩnh đón hơn 3,7 triệu lượt khách đến tham quan, nghỉ dưỡng, tăng 8,1 % so với cùng kỳ năm 2024.

Cơ hội tái cấu trúc ngành du lịch Tuyên Quang

Côn Đảo (Bà Rịa – Vũng Tàu) tiếp tục khẳng định là địa chỉ đỏ thu hút du khách

Ngư dân Quảng Ngãi làm du lịch cộng đồng

Xem tiếp

Tin nổi bật

Cà Mau phát triển du lịch thích ứng biến đổi khí hậu

Quảng Nam: Bảo tồn di sản từ nền tảng đời sống cộng đồng

Tắm biển an toàn kiểu mới ở Sầm Sơn

Quảng Ninh: Di sản văn hoá và mục tiêu phát triển du lịch bền vững

Mở rộng không gian, thúc đẩy du lịch địa phương phát triển

Xem nhiều nhất

Enchanting journey to Binh Chau Beach
Say đắm Tây Giang
Hòn Bà Vũng Tàu - cùng khám phá điểm đến linh thiêng hoang sơ
Ngày Đại dương Thế giới 2025: Việt Nam hành động vì biển xanh bền vững
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC