Chuyển đến nội dung

Warning: Undefined array key 0 in /var/www/vhosts/moitruongdulich.vn/httpdocs/wp-content/themes/hello-elementor/functions.php on line 567
, ngày 11/05/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Thu Thiem – Long Thanh railway project expected to boost regional link

Thu Thiem – Long Thanh railway project expected to boost regional link

Cập nhật: 15/03/2023

HCMC People’s Committee yesterday announced information related to the section of Thu Thiem - Long Thanh railway project passing HCMC.

An artist's impression of Long Thanh Airport. Thu Thiem - Long Thanh railway project is planned to connect to the airport

Accordingly, the HCMC Management Authority for Urban Railway (MAUR) is asked to update control points and specifically develop suitable route plans, with clear attention on intersections between HCMC - Long Thanh - Dau Giay Expressway and this railway (An Phu Intersection and other intersections with Ring Road No.2, Ring Road No.3). MAUR is also requested to actively collect relevant technical documents from investors of related projects in order to ensure the consistency of these routes.

New stations are expected to have a sensible distance of about 1km. The distance between the two center lines of the track is planned to be 3.8m, which does not meet the ‘Technical Level of National Railways’ standard. Therefore, MAUR should review and adjust it in compliance with the regulations.

Decision No.568/QD-TTg, issued on April 8, 2013 by the Prime Minister, states that HCMC - Long Thanh - Dau Giay Expressway has a total cross-section width of 116-140m to accommodate space for roadways, railways (high-speed rail of the North - South route and Thu Thiem - Long Thanh Railway), and parallel urban roads.

At present, HCMC is constructing urban areas along the road boundary of 116m passing formerly District 2 and 140m passing formerly District 9, saving the lanes of 40m and 19,5m for shared and separated railways respectively.

In related news, the Transport Ministry informed yesterday about a project to upgrade Cao Lanh - Lo Te route passing Dong Thap Province and Can Tho City. The project is going to start this September, as it is now selecting consultants for the design stage (to be completed this June).

It is planned that the main Cao Lanh - Lo Te route with a length of 29km will maintain the scale and technical standards, basic geometric elements. The upgrade will only compensate the warping sections and strengthen the road surface with asphalt.

The lanes on this route will be rearranged to separate those for motor-vehicles and simple ones. 29 bridges on the frontage road will be rebuilt to suit the road size. A new intersection at the end of this route will be constructed, while a bypass for Long Xuyen City will be built to link with Cao Lanh - Lo Te route via overpasses and exits.

The project has a total investment of VND950 billion (US$40.2 million), taken from the state budget in the medium-term public investment plan for the 2021-2025 period. It is expected to finish in 2025.

By Quoc Hung, Minh Duy – Translated by Huong Vuong

TITC
Từ khóa: Đồng Nai, HCMC, regional link, Thu Thiem - Long Thanh railway project

Tin liên quan

“Đánh thức” tiềm năng du lịch phố cổ Hà Nội

Không gian phố cổ Hà Nội (quận Hoàn Kiếm) không chỉ lưu giữ các giá trị văn hóa, lịch sử của Thủ đô mà còn chứa đựng những tiềm năng về du lịch. Làm sao để khai thác du lịch xứng tầm, bên cạnh sự nỗ lực của doanh nghiệp

Hương ước của buôn du lịch cộng đồng Akŏ Dhông (Đắk Lắk)

Trong quá trình đô thị hóa, hương ước phát huy vai trò vừa góp phần giữ gìn bản sắc văn hóa truyền thống, vừa cân bằng nhịp sống của buôn du lịch cộng đồng Akŏ Dhông (phường Tân Lợi, thành phố Buôn Ma Thuột, tỉnh Đắk Lắk).

Du lịch “về nguồn” qua di tích thời kháng chiến chống Pháp

Nâng tầm thương hiệu du lịch Việt Nam từ dòng khách cao cấp

Bắc Kạn gìn giữ và lan tỏa bản sắc văn hóa dân tộc

Xem tiếp

Tin nổi bật

“Đánh thức” tiềm năng du lịch phố cổ Hà Nội

Du lịch “về nguồn” qua di tích thời kháng chiến chống Pháp

Bắc Kạn gìn giữ và lan tỏa bản sắc văn hóa dân tộc

Lộc An khởi điểm cho du lịch cộng đồng

Tuần lễ Biển và Hải đảo Việt Nam 2025: Công nghệ xanh để đại dương bền vững

Xem nhiều nhất

Enchanting journey to Binh Chau Beach
Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Kiên Giang: Bảo tồn động vật hoang dã ở Vườn quốc gia U Minh Thượng
Bình Định: Bảo tồn đa dạng sinh học để phát triển bền vững
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
No posts found

Cơ quan chủ quản: CỤC DU LỊCH QUỐC GIA VIỆT NAM

Đơn vị thực hiện: TRUNG TÂM THÔNG TIN DU LỊCH

Địa chỉ: Số 33, ngõ 294/2 đường Kim Mã, quận Ba Đình, thành phố Hà Nội

Chịu trách nhiệm nội dung: Trung tâm Thông tin du lịch

Giấy phép số: 78/GP-TTĐT cấp ngày 29 tháng 5 năm 2020

Lượt truy cập:

79034066

DANH MỤC CHÍNH

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn
© TITC