Chuyển đến nội dung
Thứ 7, ngày 28/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Thu Thiem – Long Thanh railway project expected to boost regional link

Thu Thiem – Long Thanh railway project expected to boost regional link

Cập nhật: 15/03/2023

HCMC People’s Committee yesterday announced information related to the section of Thu Thiem - Long Thanh railway project passing HCMC.

An artist's impression of Long Thanh Airport. Thu Thiem - Long Thanh railway project is planned to connect to the airport

Accordingly, the HCMC Management Authority for Urban Railway (MAUR) is asked to update control points and specifically develop suitable route plans, with clear attention on intersections between HCMC - Long Thanh - Dau Giay Expressway and this railway (An Phu Intersection and other intersections with Ring Road No.2, Ring Road No.3). MAUR is also requested to actively collect relevant technical documents from investors of related projects in order to ensure the consistency of these routes.

New stations are expected to have a sensible distance of about 1km. The distance between the two center lines of the track is planned to be 3.8m, which does not meet the ‘Technical Level of National Railways’ standard. Therefore, MAUR should review and adjust it in compliance with the regulations.

Decision No.568/QD-TTg, issued on April 8, 2013 by the Prime Minister, states that HCMC - Long Thanh - Dau Giay Expressway has a total cross-section width of 116-140m to accommodate space for roadways, railways (high-speed rail of the North - South route and Thu Thiem - Long Thanh Railway), and parallel urban roads.

At present, HCMC is constructing urban areas along the road boundary of 116m passing formerly District 2 and 140m passing formerly District 9, saving the lanes of 40m and 19,5m for shared and separated railways respectively.

In related news, the Transport Ministry informed yesterday about a project to upgrade Cao Lanh - Lo Te route passing Dong Thap Province and Can Tho City. The project is going to start this September, as it is now selecting consultants for the design stage (to be completed this June).

It is planned that the main Cao Lanh - Lo Te route with a length of 29km will maintain the scale and technical standards, basic geometric elements. The upgrade will only compensate the warping sections and strengthen the road surface with asphalt.

The lanes on this route will be rearranged to separate those for motor-vehicles and simple ones. 29 bridges on the frontage road will be rebuilt to suit the road size. A new intersection at the end of this route will be constructed, while a bypass for Long Xuyen City will be built to link with Cao Lanh - Lo Te route via overpasses and exits.

The project has a total investment of VND950 billion (US$40.2 million), taken from the state budget in the medium-term public investment plan for the 2021-2025 period. It is expected to finish in 2025.

By Quoc Hung, Minh Duy – Translated by Huong Vuong

TITC
Từ khóa: Đồng Nai, HCMC, regional link, Thu Thiem - Long Thanh railway project

Tin liên quan

Cà Mau phát triển du lịch thích ứng biến đổi khí hậu

Cùng với nhiều địa phương trong khu vực, Cà Mau hiện đang gánh chịu những tác động nặng nề của biến đổi khí hậu (BÐKH) như: nước biển dâng, xâm nhập mặn, khô hạn, bão lũ, ngập úng kéo dài, sạt lở đất… Không chỉ ngành nông – lâm –

Khởi sắc du lịch Hà Tĩnh

Theo số liệu thống kê, sáu tháng đầu năm 2025, tỉnh Hà Tĩnh đón hơn 3,7 triệu lượt khách đến tham quan, nghỉ dưỡng, tăng 8,1 % so với cùng kỳ năm 2024.

Cơ hội tái cấu trúc ngành du lịch Tuyên Quang

Côn Đảo (Bà Rịa – Vũng Tàu) tiếp tục khẳng định là địa chỉ đỏ thu hút du khách

Ngư dân Quảng Ngãi làm du lịch cộng đồng

Xem tiếp

Tin nổi bật

Cà Mau phát triển du lịch thích ứng biến đổi khí hậu

Quảng Nam: Bảo tồn di sản từ nền tảng đời sống cộng đồng

Tắm biển an toàn kiểu mới ở Sầm Sơn

Quảng Ninh: Di sản văn hoá và mục tiêu phát triển du lịch bền vững

Mở rộng không gian, thúc đẩy du lịch địa phương phát triển

Xem nhiều nhất

Enchanting journey to Binh Chau Beach
Say đắm Tây Giang
Hòn Bà Vũng Tàu - cùng khám phá điểm đến linh thiêng hoang sơ
Ngày Đại dương Thế giới 2025: Việt Nam hành động vì biển xanh bền vững
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC