Chuyển đến nội dung
Thứ 7, ngày 28/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Viet Nam Tourism Marketing Strategy to 2030 launched

Viet Nam Tourism Marketing Strategy to 2030 launched

Cập nhật: 22/03/2023

(TITC) – The Ministry of Culture, Sports and Tourism has recently issued the Viet Nam Tourism Marketing Strategy for 2030.

Accordingly, the strategy aims to promote Vietnam as the leading attractive tourist destination in Southeast Asia, affirming the brand and competitiveness of Vietnam tourism, and contributing to realize the objectives of the Vietnam Tourism Development Strategy to 2030.

The strategy sets targets by 2025 to welcome 18 million international visitor arrivals; serving 130 million domestic visitor arrivals. By 2030, the tourism sector expects to attract 35 million international visitor arrivals, 160 million domestic visitor arrivals.

In pursuance of the above targets, national tourist destinations are urged to promote the core value of Vietnam tourism brand associated with potentials, national advantages, cultural identities, signature cuisine, ancient heritages, friendly people and beautiful natural landscapes in a bid to bring unique travel experiences to visitors.

The strategy reads that the sector will continue to promote tourism brand with the slogan “Vietnam – Timeless charm”, focus on core tourism products including marine tourism, cultural tourism, ecotourism, city tourism related to night time economy.

In addition, promoting the development of new tourism products such as tourism combining medical treatment and health care; agricultural and rural tourism; industrial tourism; sports tourism. These products meets the tourists’ demands such as MICE tourism, educational tourism, yacht tourism, beauty tourism.

The national looks to recover traditional source markets and reach out to emerging markets like India and countries in the Middle East in 2022-2025 period.

Regarding to domestic market, tourism industry tries to maintain the growth of the number of domestic visitors, diversifying market segments, focusing on increasing the number of overnight visitors and tourists traveling in the low season.

The strategy also sets out key tasks and solutions, notably innovating and diversifying forms of tourism marketing and promoting the application of digital technology; Deploying diverse and flexible forms of marketing communication in accordance with the goals and requirements of each market, each period, effectively combining traditional and modern forms of promotion.

The strategy requires innovating methods, tools and content, increasing the application of digital technology in tourism promotion; Developing and implementing digital marketing strategies and plans associated with actual data analysis and evaluation results; Focusing on content marketing, building a mechanism for developing and distributing content, creative products and databases for tourism marketing activities.

Tourism Information Technology Center

TITC
Từ khóa:  Vietnam Tourism Development Strategy, Ministry of Culture, Sports and Tourism, Viet Nam Tourism Marketing Strategy

Tin liên quan

Cà Mau phát triển du lịch thích ứng biến đổi khí hậu

Cùng với nhiều địa phương trong khu vực, Cà Mau hiện đang gánh chịu những tác động nặng nề của biến đổi khí hậu (BÐKH) như: nước biển dâng, xâm nhập mặn, khô hạn, bão lũ, ngập úng kéo dài, sạt lở đất… Không chỉ ngành nông – lâm –

Khởi sắc du lịch Hà Tĩnh

Theo số liệu thống kê, sáu tháng đầu năm 2025, tỉnh Hà Tĩnh đón hơn 3,7 triệu lượt khách đến tham quan, nghỉ dưỡng, tăng 8,1 % so với cùng kỳ năm 2024.

Cơ hội tái cấu trúc ngành du lịch Tuyên Quang

Côn Đảo (Bà Rịa – Vũng Tàu) tiếp tục khẳng định là địa chỉ đỏ thu hút du khách

Ngư dân Quảng Ngãi làm du lịch cộng đồng

Xem tiếp

Tin nổi bật

Cà Mau phát triển du lịch thích ứng biến đổi khí hậu

Quảng Nam: Bảo tồn di sản từ nền tảng đời sống cộng đồng

Tắm biển an toàn kiểu mới ở Sầm Sơn

Quảng Ninh: Di sản văn hoá và mục tiêu phát triển du lịch bền vững

Mở rộng không gian, thúc đẩy du lịch địa phương phát triển

Xem nhiều nhất

Enchanting journey to Binh Chau Beach
Say đắm Tây Giang
Hòn Bà Vũng Tàu - cùng khám phá điểm đến linh thiêng hoang sơ
Ngày Đại dương Thế giới 2025: Việt Nam hành động vì biển xanh bền vững
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC