Chuyển đến nội dung
Thứ 7, ngày 05/07/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Vietnamese people speak out against wildlife consumption through WWF’s Design Contest

Vietnamese people speak out against wildlife consumption through WWF’s Design Contest

Cập nhật: 04/11/2008

Hanoi, 15 October 2008-. WWF Greater Mekong and TRAFFIC Southeast Asia held the Awards Ceremony of the national “A Matter of Attitude” Print Ad Design Contest. An exhibition of the contest’s most outstanding artworks accrued from the competition was also launched and is open to the public. The contest and exhibition are part of a four-year awareness raising campaign that WWF and TRAFFIC are conducting to reduce the widespread illegal consumption of wildlife products in the country, with funding by the Danish International Development Agency (DANIDA).

More than fifty designs were chosen, out of over two hundred submissions, for the exhibition by a panel of judges comprised of members from WWF Greater Mekong, TRAFFIC, and Saatchi & Saatchi, an international advertising company. The panel based their decisions on works that showed a clear message, high artistry, creativity, and had an educational orientation.

 

Of the fifty works to be exhibited, ten outstanding designs were selected for prizes. Nemaja Vucievic and Aymi Tran are taking home first prize for their submission entitled “The Innocent Condemned to Death”, whose emotionally charged photos, portraying young animals blindfolded with a noose around the neck, impels the viewer to read the stories of their tragic fate. The top six submissions will be reworked before being published in the country’s most popular newspapers and magazines, and produced as posters and fliers to be placed in public spaces.

 

In his speech at the ceremony, the WWF Greater Mekong Representative – Eric Coull said “The quality of the entries was fantastic – it was a real pleasure but also a difficult task to choose between them.”

 

The submissions to the contest reflect people’s interest across the country in stopping the unsustainable and illegal consumption of wildlife. It was refreshing that the majority of submissions came from Ho Chi Minh City and Hanoi, as they are the cities in which there is the most demand for wild products. The contest also heralded submissions from as far away as New York City and Vietnamese living abroad, as well expatriates living in Vietnam; truly showing the scope of awareness and concern that is growing around this urgent topic.

 

“I am really impressed by the submissions. They came from the hearts and minds of the authors, who must be so passionate about the issue and understand it really well,” said Joel Clement, Regional Head of Art of Saatchi & Saatchi Asia, during the judgment rounds. “I have been involved with judging such award competitions, but what I find most interesting about this project, is that these ideas come from the general community, not from renowned and professionally trained designers”.

The six species selected for the contest, the King cobra, pangolin, rhinoceros, Asian Moon bear, tiger, and sea turtle were chosen as all are commonly consumed species, which are also protected under Vietnamese and international law.

 

The WWF Greater Mekong Representative – Eric Coull said “Unsustainable and illegal wildlife trade is one of the biggest threats to the remaining rich and unique biodiversity left in Vietnam. I really hope that the people of Vietnam can wake up to the real danger of extinction that many species are facing in their country. It is the natural heritage of Vietnam that’s at stake here, and people need to take action to change consumption levels, before it’s too late”.

TITC
Từ khóa:

Tin liên quan

Huế phát triển nhiều điểm du lịch giảm thiểu rác thải nhựa

TP. Huế xác định, giảm rác thải nhựa là nhiệm vụ quan trọng để phát triển du lịch xanh, bền vững tại các điểm du lịch trên địa bàn.

Du lịch nha khoa – Hướng đi mới trong phát triển sản phẩm du lịch Đồng Tháp

Đồng Tháp được biết đến với nhiều sản phẩm du lịch sinh thái, nghỉ dưỡng độc đáo, thu hút du khách trong và ngoài nước. Mô hình du lịch nha khoa vừa ra đời là sản phẩm được các phòng khám nha khoa trên địa bàn triển khai kết hợp

Hải Phòng: Đánh thức di sản giữa lòng phố cảng

Độc đáo kiến trúc nhà tre gần Vườn Quốc gia Cúc Phương

Kinh tế địa phương và tín chỉ carbon

Xem tiếp

Tin nổi bật

Du lịch nha khoa – Hướng đi mới trong phát triển sản phẩm du lịch Đồng Tháp

Hải Phòng: Đánh thức di sản giữa lòng phố cảng

Kinh tế địa phương và tín chỉ carbon

Cà Mau phát triển du lịch thích ứng biến đổi khí hậu

Quảng Nam: Bảo tồn di sản từ nền tảng đời sống cộng đồng

Xem nhiều nhất

Enchanting journey to Binh Chau Beach
Hòn Bà Vũng Tàu - cùng khám phá điểm đến linh thiêng hoang sơ
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Tây Ninh: Ma Thiên Lãnh - Truyền thuyết và hiện thực
Đi bộ xuyên rừng chinh phục núi Cấm - An Giang
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC