Chuyển đến nội dung
Thứ 7, ngày 28/06/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Vietnamese tourists increasingly prioritise sustainable tourism

Vietnamese tourists increasingly prioritise sustainable tourism

Cập nhật: 03/05/2024

Sustainable travel is gaining traction as 96% of Vietnamese travellers confirm that sustainable travel is important to them, according to the Sustainable Travel Report 2024 by Booking.com.

The report pointed out that 96% of Vietnamese travellers say that they want to travel more sustainably over the next 12 months. 56% mentioned they feel guilty when they make less sustainable travel choices.

However, a sense of disillusionment towards making more sustainable travel choices may be counteracting those intentions. New areas of exploration researched for the first time this year reveal that some travellers don’t recognise the importance of being more mindful of their impact.

47% feel that the damage already done is irreversible and that the travel choices they make are not going to change that.

A total of 35% don’t believe climate change is as severe as is claimed, and 41% feel their time spent travelling is too precious to put sustainability at the top of their decision-making list.

Not seeing sustainability in action is also contributing to the sense of powerlessness, and 46% of travellers believe that being more sustainable in a destination that is not implementing sustainability practices itself feels pointless.

A noteworthy 80% of Vietnamese travellers say they want to leave the places they visit better than when they arrived, and 43% of Vietnamese travellers think they can have a positive influence on the social impacts of travel.

Meanwhile, 43% view collective efforts as the most effective in addressing economic challenges and 51% believe travel service providers hold the key to counteracting the environmental factors.

Therefore, the need for collective action to ensure progress toward a more sustainable travel industry remains a priority.

The travel industry can ensure travellers prioritise sustainable travel habits by providing consistency of certification standards and labels.

54% of travellers find it more appealing when they come across accommodation labelled as more sustainable. Consistency of certification standards is critical, with 71% of travellers agreeing that all travel booking sites should use the same certifications or labels regarding sustainability.

However, the number of travellers who are interested to learn more about why the accommodation was given this label is down 22 percentage points (at 54%) compared to the same period last year, indicating a need for simple, clear communication that enables easy decision-making regardless of priorities.

“While many travellers have retained a sense of optimism and a desire to have a more positive impact, there is a critical opportunity for the industry to accelerate efforts to make those choices easier for everyone,” said Danielle D’Silva, Head of Sustainability at Booking.com. “It’s important that we continue ensuring that more sustainable options are not only readily available, but also easy to trust and understand," she added.

Booking.com's report recommends that calling for community action to promote sustainable development in the tourism industry is always considered a top priority goal. The tourism industry can ensure travellers prioritise sustainable travel habits by maintaining consistency in certified standards and labels.

TITC
Từ khóa: Booking.com, Report 2024, sustainable tourism, sustainable travel, Vietnamese tourists

Tin liên quan

Cà Mau phát triển du lịch thích ứng biến đổi khí hậu

Cùng với nhiều địa phương trong khu vực, Cà Mau hiện đang gánh chịu những tác động nặng nề của biến đổi khí hậu (BÐKH) như: nước biển dâng, xâm nhập mặn, khô hạn, bão lũ, ngập úng kéo dài, sạt lở đất… Không chỉ ngành nông – lâm –

Khởi sắc du lịch Hà Tĩnh

Theo số liệu thống kê, sáu tháng đầu năm 2025, tỉnh Hà Tĩnh đón hơn 3,7 triệu lượt khách đến tham quan, nghỉ dưỡng, tăng 8,1 % so với cùng kỳ năm 2024.

Cơ hội tái cấu trúc ngành du lịch Tuyên Quang

Côn Đảo (Bà Rịa – Vũng Tàu) tiếp tục khẳng định là địa chỉ đỏ thu hút du khách

Ngư dân Quảng Ngãi làm du lịch cộng đồng

Xem tiếp

Tin nổi bật

Cà Mau phát triển du lịch thích ứng biến đổi khí hậu

Quảng Nam: Bảo tồn di sản từ nền tảng đời sống cộng đồng

Tắm biển an toàn kiểu mới ở Sầm Sơn

Quảng Ninh: Di sản văn hoá và mục tiêu phát triển du lịch bền vững

Mở rộng không gian, thúc đẩy du lịch địa phương phát triển

Xem nhiều nhất

Enchanting journey to Binh Chau Beach
Say đắm Tây Giang
Hòn Bà Vũng Tàu - cùng khám phá điểm đến linh thiêng hoang sơ
Ngày Đại dương Thế giới 2025: Việt Nam hành động vì biển xanh bền vững
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
No posts found

Copyright: VIET NAM NATIONAL AUTHORITY OF TOURISM

Webmaster: TOURISM INFORMATION TECHNOLOGY CENTER

Address: No. 33, Alley 294/2 Kim Ma Street, Ba Dinh District, Ha Noi

Responsible for content: Tourism Information Technology Center

License number: 78/GP-TTĐT dated 29 May 2020

Số lượt truy cập: 72689036.

CATEGORIES

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn

© TITC