Chuyển đến nội dung
Thứ 4, ngày 21/05/2025
|
English
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • /
  • News & Events
  • /
  • Experts warn against sea dyke proposal

Experts warn against sea dyke proposal

Cập nhật: 20/03/2012

A number of leading academic experts have voiced strong opposition to a flood-prevention proposal that calls for construction of a sea dyke connecting the coastal regions of Ba Ria-Vung Tau and Tien Giang provinces.

The tentatively named Go Cong-Vung Tau sea dyke, an idea initiated by Deputy Minister of Agriculture and Rural Development Prof Dao Xuan Hoc, has met with opposition for more than a year because of its environmental and economic impact.

Its main purpose, to prevent flooding in HCM City, cannot be realised, according to experts.

The dyke would have a length of 23 kilometres and extend from one point on the coastline near Vung Tau City to another point on the coastline off Go Cong District in the Cuu Long (Mekong) Delta province of Tien Giang.

The dyke would block the strait, which was created by two land cliffs in Vung Tau City and Go Cong District,as opposed to an administrative measure to settle traffic problems.

"The measure will directly charge vehicle owners and force them to sacrifice their own profit for the entire society," he told Nguoi lao dong (Labourer) newspaper.

Hung, however, is also worried about the fees burdening people, particularly when the transport ministry is creating other fee-collection plans.

For cars, numerous fees could cost them up to VND70 million (US$3,300) per year, he said. Under a draft plan to limit the use of personal vehicles from the ministry, cars of less than nine seats might be subject to a personal vehicle fee worth VND20 million-50 million each.

Nguyen Nam Phuong, owner of a seven-seater car from Ha Noi, said he might have to sell his car due to all the fees, including import, registration, number plates and parking.

"Due to the petrol price hike, our family uses the car only on the weekend while it is kept in a parking lot most weekdays. If road-use time is taken into account, ours is far less than taxis. Yet we have to pay an even higher fee than them, according to the details proposed by the ministry earlier," said Phuong.

Earlier, the ministry proposed fee rates of VND180,000-1.4 million ($9-70) a month for cars and VND80-150,000 a year for motorbikes.

Hung from the transportation association also said it would be an issue for motorbike owners, many of whom use that means of transportation to earn their living. More than 30 million motorbikes are in use nation-wide.

How to collect the fees remains controversial.

According to the ministry, it will issue a special device to calculate road-use time which can be the basis for proper fee collection.

Without the device, car owners have to pay monthly or yearly fees at registered centres while motorbike owners pay local authorities who are responsible for road maintenance in their areas.

Deputy general director of the ministry's Viet Nam Road Administration Nguyen Van Quyen admitted that it would be hard to implement, but the ministry hadn't come up with any better option.

Dr Khuat Viet Hung from the Ha Noi-based Transport University said he could not say yes to the road-use fees given their complexity. He said most other countries do it via petrol use.

He was also doubtful about the use of technology in collection, as it would raise the investment cost.

Hung also suggested that before fees are introduced, authorised bodies should indicate the scientific evidence that serves as the rationale. For example, how the fee application will lessen the road-use time, he said.

The ministry estimated to collect VND6 trillion ($286 million) for road maintenance funds in the first year. It will make up 80 per cent of the fund's requirement while the rest is from the State budget.

TITC
Từ khóa:

Tin liên quan

Quần thể thông hai lá dẹt ở Vườn quốc gia Bidoup – Núi Bà được công nhận Cây Di sản Việt Nam

Mới đây, tại huyện Lạc Dương (tỉnh Lâm Đồng), Hội Bảo vệ Thiên nhiên và Môi trường Việt Nam phối hợp với Vườn Quốc gia Bidoup – Núi Bà, long trọng tổ chức lễ công nhận quần thể 108 cây thông hai lá dẹt là Cây Di sản Việt Nam.

Nêu cao trách nhiệm người đứng đầu trong bảo tồn, quản lý di tích

Hà Nội hiện có 6.489 di tích các loại. Để thực hiện tốt công tác bảo tồn, phát huy giá trị, thành phố yêu cầu các sở, ngành, địa phương thực hiện tốt Luật Di sản Văn hóa, nêu cao trách nhiệm người đứng đầu trong bảo tồn, quản lý,

Quảng Nam: Trà Nhiêu ‘thức giấc’ nhờ du lịch cộng đồng

Phát triển du lịch gắn với di sản: Cần bài bản và trách nhiệm

Quảng Bình thúc đẩy phát triển du lịch sinh thái gắn với bảo vệ rừng

Xem tiếp

Tin nổi bật

Vườn Quốc gia Cát Tiên – Điểm sáng trong công tác bảo vệ đa dạng sinh học

Doanh nghiệp và cộng đồng chung tay trồng rừng tại Hòa Bình vì một tương lai xanh

Bộ VHTTDL hưởng ứng Tuần lễ quốc gia không thuốc lá 25-31/5

Để tín chỉ carbon làm tài sản bảo đảm

Sóc Trăng tổ chức mít tinh hưởng ứng Ngày Quốc tế Đa dạng sinh học năm 2025

Xem nhiều nhất

Bình Định: Triển khai các giải pháp bảo tồn đa dạng sinh học
Enchanting journey to Binh Chau Beach
Kiên Giang: Bảo tồn động vật hoang dã ở Vườn quốc gia U Minh Thượng
Biến đổi khí hậu đang ảnh hưởng lớn đối với Việt Nam
Bình Định: Bảo tồn đa dạng sinh học để phát triển bền vững
No posts found

Cơ quan chủ quản: CỤC DU LỊCH QUỐC GIA VIỆT NAM

Đơn vị thực hiện: TRUNG TÂM THÔNG TIN DU LỊCH

Địa chỉ: Số 33, ngõ 294/2 đường Kim Mã, quận Ba Đình, thành phố Hà Nội

Chịu trách nhiệm nội dung: Trung tâm Thông tin du lịch

Giấy phép số: 78/GP-TTĐT cấp ngày 29 tháng 5 năm 2020

Lượt truy cập:

79038412

DANH MỤC CHÍNH

  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
  • Trang chủ
  • Tin tức, sự kiện
  • Du lịch xanh
  • Biến đổi khí hậu
  • Văn hoá, di sản
  • Chương trình dự án
  • Mô hình, kinh nghiệm
  • Phóng sự ảnh
  • Video
nentangso
ic-dulichvn-org
ic-vietnam-travel
ic-moitruogndulich-vn
© TITC